Oldalak

2014. szeptember 7., vasárnap

Csokis-kókuszos keksz


Ez a keksz volt az első, amit tízóraiként kis dobozban magammal vittem szeptemberben. Akkor graham liszttel készítettem és kicsit száraznak találtam. Mivel azonban a keksz maga finom volt kipróbáltam a szokásos tönköly liszttel is, és így már sokkal szaftosabb lett. Nekem így az igazi. :)

Hozzávalók kb. 16 nagy / 20 közepes kekszhez:
  • 100 g kókuszreszelék
  • 70 g xilit (42 g CH)
  • 90 g olvasztott margarin
  • 1 tojás
  • 100 g tk tönkölybúza liszt (63,9 g CH)
  • 50 g zabpehelyliszt (30 g CH)
  • 1/2 tk sütőpor
  • 1/2 tk szódabikarbóna
  • vanília aroma
  • 50 g étcsokoládé (14,7 g CH)


Hogy erőteljesebb ízt kapjunk, a kókuszt egy száraz serpenyőben pár perc alatt megpirítjuk. (Vigyázzunk, mert könnyen leéghet és miután levettük a tűzről, kicsit még tovább pirul a serpenyőben!) Amíg hűl, felkockázzuk a csokoládét.
A már langyosra hűlt margarint kikeverjük a cukorral, majd a tojással és a vanília aromával. Kis adagokban beleforgatjuk a sütőporral és szódabikarbónával elkevert liszteket, majd a kókuszreszeléket és legvégül a csokoládét.
Hogy könnyebb legyen dolgozni a masszával kb. egy órára betehetjük a hűtőbe, de ez akár el is hagyható.
A tésztából kisebb diónyi gombócokat formázunk, majd korongokká lapítva egy sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk őket. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt készre sülnek.


A masszában összesen 150,6 g CH van. Nekem 21 kekszem lett, így egy darabra 7,17 g CH jut.

Forrás: Az áfonya mámora

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése