Oldalak

2014. május 26., hétfő

Tejszínes-joghurtos eperturmix



Egy ideje nem próbáltam ki új recepteket, nagyon hiányzik, de vagy időm nincs hozzá, vagy kedvem. Készülök a záróvizsgámra és a felvételire, egyik jön a másik után, és persze közben egy kis stressz. Így szép az élet. Viszont már nagyon szerettem volna valami újat kipróbálni, és már a gyümölcs is hiányzott, mert pár napja nem ettem. A szamócát mindig sóvárogva nézem a piacon, mert régen otthon egész nyáron termett, annyi volt, hogy alig győztük megenni. Nagyon finom volt, de mióta egyetemre járok, csak a piacon bámulom a standokat. Nagyon ritkán veszek, mert drágának találom. Most viszont úgy döntöttem, kivételt teszek, amikor rábukkantam egy végtelenül egyszerű és gyors eperkrémleves receptre.
Miután elkészítettem, nagyot csalódtam benne, mert inkább tűnt turmixnak, mint levesnek, még ha krémleves is. Mindenesetre jól behűtve már mondhatjuk rá, hogy leves, de nekem akkor is furcsa, hogy nem kell főzni. Szerintem egy adag kevés egy tisztességes tányérhoz, úgyhogy én inkább megmaradok a "turmix terminusnál", tízóraira, vagy uzsonnára éppen ideális.

Hozzávalók 4 pohárhoz:
  • 500 g földieper (35 g CH)
  • 200 ml tejszín
  • 150 g natúr joghurt (6 g CH)
  • 200 ml víz
  • 40 g xilit (20 g CH)
  • 1 citrom lereszelt héja
  • fahéj

A szamócát jó alaposan megmossuk és felkockázzuk. Hozzáadjuk a joghurtot, a tejszínt, a cukrot, a citromhéjat és a fahéjat, és egy botmixerrel jól összeturmixoljuk, majd a vízzel egy kicsit felhígítjuk.
Pár órára hűtőbe tesszük, és fogyaszthatjuk is.


Egy pohár kb. 15,25 g CH-t tartalmaz.

Forrás: nosalty.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése