Oldalak

2014. május 27., kedd

Görög citromos csirke



Igaz, hogy tegnap azt írtam, hogy nincs sok energiám most a konyhában forgolódni, de ezt felülírja, hogy senki nem készíti el helyettem az ebédet. A kísérletező kedvűeknek ajánlom figyelmébe:

Hozzávalók 4 személyre:

  • 4 egész csirkecomb
  • 850 g burgonya (170 g CH)
  • 4 fej vöröshagyma (370 g - 30,71 g CH)
  • 3 citrom leve (kb. 150 ml) és 1 egészben (130 g) - összesen 8,96 g CH
  • 2 ek olíva olaj
  • bazsalikom
  • bors

Három citrom levét kifacsarjuk. Összekeverjük az olajjal és a fűszerekkel. Ebben pácoljuk a csirkét, amíg a többi hozzávalót előkészítjük.
A meghámozott krumplit hasábokra vágjuk, a hagymát elnegyedeljük. Először a burgonyát, majd a hagymát egy tepsibe szórjuk, majd a tetejére fektetjük a húsokat. Az utolsó citromot felkarikázzuk, és a húsra fektetjük. Az egészet meglocsoljuk a páccal, és 200 fokra előmelegített sütőben lefedve kb. 1 óráig sütjük, majd újabb fél óráig.

Én a húsok tetejére kockáztam egy kevés margarint is, de ez elhagyható. Láttam egy olyan receptet, amiben kakukkfű is szerepel, legközelebb azzal is kipróbálom.


Összesen 209,67 g CH-t tartalmaz, ez adagonként 52,41 g, de nem öntöttem rá az összes páclevet, és van, aki nem szereti megenni a citromkarikákat, úgyhogy azt hiszem, eltekinthetünk ettől a fölös 2 g-tól.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése