Oldalak

2013. augusztus 15., csütörtök

Kókuszos csokidarabkás zabfalatok



Holnap költözöm, és ez most a nagyon-köszönöm-hogy-segítesz-nekem süti, ugyanis a párom nem hagy egyedül a tenger-sok holmimmal.  Persze azért már önmagában annak is örülök, hogy csináltam végre valamit, indok nélkül is. Először valami mást akartam készíteni, de fő szempont volt, hogy ne szakadjon ránk egy halom süti, mert senki sem eszi meg, és legyen egyszerű a nagy pakolászásban. Így esett a választás a csokis kekszre, és a két potenciális versenyző közül ő nyert egy hajszállal a kókusz miatt. Szerintem igazán finom lett, remélem nem csak nekem fog ízleni.

Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 80 g xilit (48 g CH)
  • 120 g olvasztott margarin
  • 150 g tk tönkölybúza liszt (95,85 g CH)
  • 1 tk sütőpor
  • 1 csipet só
  • 100 g zabpehely (68,1 g CH)
  • 60 g kókuszreszelék
  • 50 g 74 %-os étcsokoládé darabokra törve (16 g CH)

A tojást elhabarjuk a cukorral, majd hozzákeverjük az olvasztott vajat. Ezután a fenti sorrendben beleforgatjuk a száraz hozzávalókat is.
180 fokra előmelegítjük a sütőt. A masszából hideg vizes kézzel kb. diónyi nagyságú gombócokat formázunk, és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket. Villával ellapogatjuk őket, és 10-15 perc alatt megsütjük őket.
A recept szerint használhatunk a csokoládé helyett aszalt gyümölcsöt, vagy törökmogyorót, én még úgy nem próbáltam ki.

Nekem összesen 19 db kekszem lett. Az összes CH-tartalom 227,95 g, így egy darab 11,99 g-ot tartalmaz.


A recept Kicsi Vú oldaláról származik, érdemes nézegetni. Ott csokis-kókuszos zabkeksz néven szerepel, én ezt csak azért változtattam meg, mert egy kicsit emlékeztet a Győri Édes Zabfalatokra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése