Oldalak

2013. április 16., kedd

Paradicsomos karfiol



Nagyon szeretem a karfiolt. Ezt a receptet már régebben találtam, de szerencsére azon kevesek közé tartozik, amiket a CH diéta miatt sem kell elhagynom. Gyors és egyszerű, ami csak az előnyére írható, és persze finom is. :)

Hozzávalók:
  • 1 kisebb fej karfiol (nekem kb. 600 g - 24 g CH)
  • 1 pici fej vöröshagyma (50 g - 4,15 g CH)
  • 2 nagy gerezd fokhagyma (5 g - 1,31 g CH)
  • 3-4 paradicsom (400 g - 16 g CH)
  • 2 ek olíva-/napraforgóolaj
  • só, bors
  • szerecsendió, fahéj, koriander, szegfűbors, vagy
  • oregánó, bazsalikom, kakukkfű
  • chili

A karfiolt enyhén sós vízben megabálom. Az apróra vágott hagymát olajon megpárolom, majd hozzáadom a felkockázott paradicsomot. Megfűszerezem és fedő alatt jól összerottyantom. Beleforgatom a karfiolt és pár perc alatt összefőzöm.

Az eredeti recept azt írja, hogy szerecsendióval, fahéjjal, korianderrel és szegfűborssal fűszerezzük, de én már készítettem oregánóval, bazsalikommal és kakukkfűvel is. Nagyon finomra sikerült.

A recept összesen 45,46 g CH-t tartalmaz. Fogyaszthatjuk magában, vagy köretként húsok mellé, de én tésztával összesütve is nagyon szeretem. Ilyenkor általában 250 g durum tésztát (182,5 g CH) és 60 g trappista sajtot (1,2 g CH) használok. Így összesen 229,16 g CH-t tartalmaz. Öt adagban fogyasztva adagonként 45,83 g-ot.

A recept forrása: Szellem a fazékban. Itt persze sokkal ínycsiklandóbban néz ki :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése