Oldalak

2016. szeptember 12., hétfő

Mekis almás táska



A chia magos desszert után adta magát, hogy kipróbáljam ezt a finomságot is. A receptet már nagyon régen találtam Csiperke blogján, ez volt az egyik első blog, amit olvasni kezdtem, nagyon sajnálom, hogy olyan ritkán van rajta új bejegyzés, mert csodálatos (megnézhetitek itt). Azt hiszem ez a konkrét recept is ott jelent meg először.
Mivel Mekis almás táskát még sosem ettem, nincs összehasonlítási alapom, de nem is hiszem, hogy olyan lenne mint az igazi (főleg, hogy még teljes kiőrlésű is). Viszont nagyon finom, és kis különleges is, úgyhogy például szerintem a gyerekek, vagy egy vendégsereg elkapkodná, és mi lennénk az ászok, hogy ilyet sütöttünk nekik. Azt is el tudom képzelni, hogy például délelőtt összerakom az egészet, egy kis tálcán berakom a hűtőbe, és amikor jönnek a vendégek frissen kisütöm nekik. 
Általában nem vagyok a bő olajban sütés pártján, mert nem egészséges, és az íze miatt sem, de ez a recept csak így működik, sütőben nem.

Hozzávalók 9 táskához:

A tésztához:
  • 150 g tk búzaliszt (91,65 g CH)
  • 50 g őrölt zabpehely (30 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (35,5 g CH)
  • 5 ek olvasztott margarin (kb. 50 g)
  • 12 ek víz
  • fél kk só
A töltelékhez:
  • 300 g alma apróra kockázva (21 g CH)
  • 2 ek citromlé
  • kevés citromhéj
  • 100 ml víz
  • 3 tk négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • 1 ek főzős vaníliás pudingpor (10 g - 8,5 g CH)
  • fahéj

Először a tésztát készítsük el. Annyi vizet adjunk hozzá, hogy jól nyújtható, félkemény tésztát kapjunk. Pihentessük egy órát hűtőben.
A töltelékhez az almát felöntjük vízzel, és a citrom héjával és levével, az édesítővel és a fahéjjal együtt feltesszük főni. Amikor az alma már kissé megpuhult, és majdnem forr, adjuk hozzá a pudingport és sűrítsük be. Vigyázzunk, hogy ne csomósodjon össze, és még főzzük pár percig. Hűtsük ki, ne melegen rakjuk majd a tésztára.
A tésztát a hűtőből kivéve osszuk 9 egyenlő részre és nyújtsunk belőle kb. 1 mm vastag téglalapokat (nem kell alálisztezni). Én kb. 13 x 16-os lapokat nyújtottam. Minden lap egyik felére egy-egy evőkanál tölteléket halmozunk úgy, hogy a szélén szabadon maradjon egy-két centi. Ráhajtjuk a töltelékre a tészta másik felét, és a másik három oldalát felhajtjuk, vagy felsodorjuk (mikor melyik könnyebb), azután pedig villával lenyomkodjuk.
Forró olajban mindkét oldalát kisütjük, egyenként kb. 4-5 percig, hogy biztosan átsüljön a tészta és egy kis színt is kapjon, közben többször megfordítjuk. Frissen, melegen az igazi.




A receptben így elkészítve összesen 186,65 g CH van, egy táskára így kb. 20,76 g CH jut. 


Megjegyzés: A nyújtással kicsit sokat kell pepecselni, és sütés közben nagyon csapkod. Nem csak a tűzhelyet kellett letakarítanom, de a padlót is felmoshattam. (Csakhogy ne engem szidjatok, ha esetleg elkészítitek. :) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése