Oldalak

2014. április 25., péntek

Zebratorta




Már nagyon régen nem töltöttem fel receptet, a nemrég közzétett kenyér kivétel, mert az már régóta "érett". Hazautaztam, tanultam, mindig volt valamilyen elfoglaltságom. Ilyenkor elhanyagolom a konyhát; vagy nem főzök, vagy nem olyat, ami említést érdemelne. Most sem éppen bejegyzéseket kellene írogatnom, de addig úgy sem nyugszom, amíg el nem készülök vele, és mivel közeleg az államvizsga, nem hiszem, hogy túl gyakran frissülni fog a blog.
Megint csak úgy hirtelen dobtam össze valamit, vacsorára pedig rántott húst csináltam. Párszor már készítettem zebratortát, de sosem került fel ide. Először a régi tortaformámat használtam, amiben vagy odaégtek a dolgok, vagy nyersek maradtak, középút nem volt. Aztán ajándékba készítettem és egyáltalán nem volt diabetikus. Most megint előszedtem a receptet, átírtam egy kicsit, és itt is van. Valami mindig félresikerül ezzel a sütivel kapcsolatban, most nem tudtam szépen felverni a tojáshabot (életemben először) és nem is lett olyan szép csíkos, mint legutóbb, de "seráfütty", nagyon finom, bár egy kis vaníliaöntet, fagyi, vagy puding jól mutatna mellette. A vaníliás rész a rengeteg dió és teljes kiőrlésű liszt miatt nem olyan szép világos.



Hozzávalók egy 23 cm-es tortához (12 szelet):
  • 4 tojás
  • 150 g xilit, ebből 60 g házi vaníliás (90 g CH)
  • 100 ml víz
  • 200 g olvasztott margarin/kókuszzsír
  • 180 g tk. búzaliszt (109,98 g CH)
  • 60 g darált dió
  • 60 g búza finomliszt (42,24 g CH)
  • 10 g holland kakaópor (1,4 g CH)
  • 1 tk fahéj - elhagyható
  • fél citrom lereszelt héja - elhagyható
  • 10 g sütőpor
  • 1 csipet só

A margarint megolvasztjuk és félretesszük. Egy tálba kimérjük a liszteket, a diót és a sütőport.
A tojásokat szétválasztjuk: a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük, a sárgáját pedig habosra keverjük a cukorral. Hozzáadjuk a vizet és a margarint, apránként beledolgozzuk a lisztes keveréket, majd óvatosan beleforgatjuk a tojáshabot.
Megfelezzük a tésztát, az egyik feléhez hozzáadjuk a fahéjat és a kakaót, a másikhoz pedig a citromhéjat. Az előkészített tortaforma közepére először két evőkanál vaníliás tésztát halmozunk, majd ennek a közepére két kakaósat. Ezt addig folytatjuk, amíg a keverékek el nem fogynak. Óvatosan megrázogatjuk a formát, hogy szépen elterüljön a massza, és 170 fokon kb. 40 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!

Nekem ez volt az uzsonna is :)


A torta összesen 243,62 g CH-t tartalmaz, szeletenként 20,3 g-ot.

Tipp:

  • Egyszer sütés előtt megszórtam a tetejét mandulapehellyel, nagyon szépen mutatott, de ültethetünk rá pár szem málnát is.
  • A kész süti kitűnően fagyasztható, nálam ezért "vizsgaidőszak tízóraivá" avanzsált.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése