Oldalak

2013. augusztus 5., hétfő

Almás golyó



Még Karácsonykor terveztük a párommal, hogy csinálunk kókuszgolyót, de azóta sem került rá sor. Tudom, hogy nagyon szereti, a hozzávalókból írt bevásárlólistát addig hordtam a pénztárcámban egy kis öntapadós cetlin, amíg végleg el nem kopott. Kókuszgolyó azóta sem készült, és a diéta óta nem tartom olyan jó ötletnek sem, mert elég sok benne a szénhidrát. Nagyon sokat keresgéltem, hogy mivel válthatnám ki, mit csinálhatnék helyette, így bukkantam erre a receptre. Az igazihoz nem sok köze van (legalábbis ahhoz, amit én ismerek és szeretek), de nagyon finom, és végül is a "bunda" az egyetlen dolog ebben a desszertben, ami kókuszos és ez megegyezik. Az utolsó pillanatban sikerült összedobnom egy villám-bevásárlás után, de épp időben és jól is sikerült, bár nem hasonlít a megszokott desszertekhez.

Hozzávalók 20 db-hoz:
  • 3 közepes alma lereszelve (340 g - 23,8 g CH)
  • 2 közepes sárgarépa lereszelve (200 g - 16 g CH)
  • 200 g darált mandula
  • 1 kk fahéj
  • 30 g kókuszreszelék a megforgatáshoz

A hozzávalókat a kókuszreszelék kivételével összedolgozzuk. Kis golyókat formázunk belőle (ez sokkal könnyebb, ha a répát kisebb lyukú reszelőn reszeljük le), majd meghempergetjük a kókuszreszelékben. Erre a célra használhatunk darált, vagy apróra tört mandulát és diót is, de akkor a kókuszgolyó leghalványabb illúziója is elveszik.
Pár órára hűtőbe tesszük, és már ehetjük is. Én nem merem sokáig eltartani, nem hiszem, hogy jó ötlet lenne, bár ez nem is olyan nagy mennyiség.




Összesen 39,8 g CH-t tartalmaz, darabonként 1,99 g-ot. Ahhoz képest, hogy milyen könnyűnek tűnik nagyon jól el lehet vele telni.

Forrás: nosalty.hu

Azóta már elkészítettem a "rendes" kókuszgolyót is, a receptért kattints ide.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése