Oldalak

2013. július 16., kedd

Egyszerű túrós pogácsa



Ez is egy régi-új recept. Már több mint egy éve készítettem el először, de most ismét elővettem, és kicsit változtattam is rajta. Arra emlékeztem, hogy ez aztán tényleg egyszerű pogácsa, mert mindenből ugyanannyi kell bele, de kíváncsiságból megnéztem az eredeti receptet a hajtogatás miatt. Meglepődve konstatáltam, hogy bizony ők is változtattak rajta. Eddig azt írták, hogy nem kell bele élesztő, úgy is szépen fel fog jönni, de most ugyanazon képek mellett ott áll, hogy bizony kell bele 30 g. :) Mindegy, úgy is szerettem volna bele tenni egy kis sütőport, hát nyújtás előtt beledolgoztam azt is, és csodát tett.
És arra is rájöttem, hogy a sós sütik tésztájával egy kevés graham liszt csak jót tesz!
Ha esetleg valaki még emlékszik az előző pogácsáimra (ezt azért kétlem :) ), akkor tudja, hogy ezek sokkal gyönyörűbbek lettek. Most az ízük is jobb, már fogy is. :)
Egyébiránt, át is neveztem, "Túrós  pogácsából" most "Egyszerű túrós pogácsává" avanzsált, mert közben találtam egy másik receptet is, ami felkeltette a figyelmemet, de hát ennél tényleg nincs egyszerűbb. :)


Hozzávalók kb. 60 db-hoz:
  • 150 g tk. tönkölybúza liszt (95,85 g CH)
  • 50 g graham liszt (30 g )
  • 50 g zabpehely liszt (37,05 g CH)
  • 50 g búza finomliszt (37,7 g CH)
  • 300 g túró
  • 300 g margarin
  • 1/2 cs sütőpor
  • 1 tk só
  • a rétegezéshez, és a tetejére 1 nagy tojás
  • a tetejére reszelt sajt, szezámmag

A margarint elmorzsoljuk a lisztekkel és a sütőporral, majd az áttört túróval és a sóval együtt alaposan összegyúrjuk. Ha nem akarna összeállni a tészta, mert kicsit szárazabb a túró, adjunk hozzá 1-2 ek tejfölt. Minimum 20 percre hűtőbe tesszük, hogy könnyebben dolgozhassunk vele. Ennél a sütinél nagy előny, hogy ezt már előző este is megcsinálhatjuk.
Ezután lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk, és a felét megkenjük tojással. Ráhajtjuk az üresen maradt részt, és ezt még egyszer megismételjük. Az így kapott tésztát körülbelül 1 cm vastagságúra nyújtjuk, majd 4 cm átmérőjű pogácsákat szaggatunk belőle.
Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk őket, és mindegyiket megkenjük tojással. A tetejükre szórhatunk sajtot, szezámmagot, de üresen is maradhatnak. Körülbelül 10 perc pihentetés után 200 fokon sütjük meg őket.

Jó majszolgatást! :)



Ez az adag összesen 197,3 g CH-t tartalmaz. Nekem 61 pogácsám lett, így egy darabban 3,23 g CH van.

Forrás: apróséf.hu

Módosítva 2014.11.01-jén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése