Oldalak

2013. július 7., vasárnap

Málnás mandulás muffin



Mivel ma úgy keltem fel még hat óra előtt, hogy én ma akkor is sütni fogok valamit, és annyit kellett a boltba járni a túrótorta miatt; mert egyszer elmentünk, aztán észrevettem, hogy nincs citrom, ami persze a kisboltban nem volt, de akartam mandulát is venni, hogy le tudjam darálni, és visszavihessem magammal Szegedre egy újabb finomsághoz, és mama mondta, hogy most friss meggyel csinálta a piskótát, jött az ötlet, hogy megcsináljam ezt a muffint, ami persze nem a legdiétabarátabb, de most mi az? Amikor itthon vagyok, nem könnyű odafigyelni.
És persze apa mondta, hogy van málnánk, ami már régen termett, úgyhogy kaptam az alkalmon. Sajnos amikor szedni akartam, észre kellett vennem, hogy nem is olyan jó a termés, mint ahogy azt apa mondta. Aztán kiderült, hogy mégis, csak a szomszéd jó szokásához híven lecsipegette. Mintha nem tudnánk. Így aztán meggy is került bele.

Hozzávalók:

  • 125 g margarin
  • 1 tojás
  • vanília aroma
  • 150 g xilit (75 g CH)
  • 175 g natúr joghurt (7 g CH)
  • 100 g búza finomliszt (76,3 g CH)
  • 100 g tk tönkölybúza liszt (63,9 g CH)
  • 1 tk sütőpor
  • 100 g darált mandula (7 g CH)
  • 250 g málna (13,5 g CH)


A margarint megolvasztjuk. Robotgép segítségével összedolgozzuk a cukorral, a joghurttal, a tojással és a vaníliával. Apránként hozzákeverjük a sütőporos lisztet és a mandulát, majd beleforgatjuk a málnát is.
180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt készre sütjük. Akkor jó, ha a teteje egy kicsit megbarnult.
Én nem daráltam le az összes mandulát, egy keveset meghagytam felszeletelve, és sütés előtt rászórtam a muffinok tetejére díszítésként.

Összesen 242,7 g CH-t tartalmaz. Darabonként 20,23 g-ot.
Bár elég sok szénhidrátot tartalmaz, de nagyon gyorsan össze lehet dobni, ha vendégeket várunk, és igazán friss, különleges íze van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése