Oldalak

2021. április 25., vasárnap

Epres galette

 


Elég rossz vagyok a szezonális zöldségek és gyümölcsök felhasználásában, de az idén megfogadtam, hogy lesz szezonalitás a blogon. Több szamócás receptet is kinéztem magamnak, az első ez a galette. Még sosem készítettem, de olyan gyönyörű, sokféleképpen variálható és még egyszerű is, hogy muszáj volt ezzel kezdenek a sort.
Olyan jól ment az elkészítése már elsőre is, hogy amikor betettem a sütőbe, biztosra vettem, hogy valami katasztrófa azért csak történik vele odabent, mert túl szép, hogy igaz legyen. Mégis igaz.

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 200 g teljes kiőrlésű búzaliszt (120 g CH)
  • 1/4 tk só
  • 10 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • 125 g hideg margarin
  • 4-5 ek jéghideg víz
A töltelékhez:
  • 400 g friss eper (28 g CH)
  • 5 g négyszeres erejű cukorhelyettesítő
  • 10 g étkezési keményítő (8,6 g CH)
  • 2 tk házi vanília kivonat
  • fél citrom lereszelt héja
A tetejére - (vegán sütihez elhagyható):
  • 1 tojás sárgája
  • szeletelt mandula

A tésztához a liszteket elmorzsolom a felkockázott margarinnal, majd a többi hozzávalóval begyúrom a tésztát és korong formára lapítva a hűtőbe teszem pihenni minimum fél órára. Igyekszem gyorsan dolgozni.
A sütőt előmelegítem 175 fokra.
Az epret megtisztítom és kb. 2-3 mm-es szeletekre vágom. Egy tálba teszem és vigyázva, hogy ne törjön összeforgatom az édesítővel, a keményítővel, a vaníliával és a citromhéjjal. A keményítőt apránként adom hozzá, ügyelek, hogy ne áljjon össze sehol a szamócán.
A tésztát egy enyhén lisztezett sütőpapíron vékonyra nyújtom. Nem baj, ha nem szabályos. Egyenletesen eligazítom rajta az epret úgy, hogy a tészta széléből 3-4 cm szabadon maradjon. Ezt a sütőpapír segítségével ráhajtom a töltelékre, megkenem egy villával kikevert tojás sárgájával és megszórom szeletelt mandulával.
Kb. 40 percig sütöm, amíg aranybarna nem lesz. Az első 30 percben alsó sütéssel, utána alsó-felső sütésre váltok, hogy megbarnuljon a tésztaszegély.
Langyosan, de hidegen is finom.

A recept így elkészítve összesen 156,6 g CH-t tartalmaz. 8 szeletre vágva egy szeletben 19,58 g CH van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése