Oldalak

2016. június 15., szerda

"Almás olaszos"



Ezt az ételt először akkor készítettem, amikor maradt egy marék gomba a hűtőben és biztosra akartam menni, hogy nem fogjuk kidobni. Volt még két cikk alma is (ami kimaradt az előző napi uzsonnámból), azt gondoltam, talán finomak lesznek együtt. Azok lettek. :)
A pláne benne, hogy több időbe telik előkészíteni a gombát, mint az egész ételt megfőzni.
Akkor csak egy személyre készült, most háromra, lehetőleg úgy, hogy holnapra is maradjon belőle. Mi spagettivel ettük.
Névre nem igazán van jó ötletem. :)

Hozzávalók:
  • 1 kg csiperke gomba
  • 2 kisebb alma (268 g - 18,76 g CH)
  • 1 fej vöröshagyma (100 g - 8,3 g CH)
  • 1 nagyobb gerezd fokhagyma (5 g - 1,31 g CH)
  • 500 ml paradicsom püré
  • olaj
  • bors
  • bazsalikom
  • oregánó
  • kakukkfű

A gombákat megtisztítottam és felkockáztam.
A hagymákat apróra vágtam és kevés olajon megpároltam. Hozzáadtam a gombát, és amikor elkezdett összeesni sóztam, borsoztam. Mikor már csak kevés leve volt, ráöntöttem a paradicsomot és hozzáadtam a zöld fűszereket. Amikor kicsit már sötétedett a paradicsom (pár perc után), meghámoztam az almákat és akkora kockákra vágtam, mint a gomba. Hozzáadtam, és csak addig főztem, hogy jól átmelegedjen, de még roppanós maradjon. Mielőtt elzártam volna a tűzhelyet, még ellenőriztem a fűszerezést.

Hát ennyi. Igazán nem hosszadalmas, vagy bonyolult. Persze tálaláskor a sajt nem maradhat el a tetejéről.


Az elkészült étel nekem összesen 1884 grammos lett, így a szénhidráttartalma kb. 1,5 g / 100 g.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése