Oldalak

2015. szeptember 26., szombat

Variációk sütipecsétre


A sütinyomda egy olyan dolog, amire mindenki felfigyel. Egyáltalán nem bonyolult használni, és rövid idő alatt végtelenül bohókás, vidám kekszeket lehet vele készíteni. Jó móka lehet a gyerekekkel együtt nyomdázni a sütik tetejét, legalábbis mi mindig nagyon szerettük az öcsémmel Anyával sütni a mézeskalácsot.
Maga a süti egyáltalán nem bonyolult, a lényeg, hogy ne legyen benne sütőpor. Így a tészta nem fog megemelkedni sütés közben és szépen megmarad majd benne a minta, amit belenyomtunk. Erre tökéletes alternatíva lehet valamilyen linzer. Mivel a blogon jócskán találtok ilyen recepteket (mert nagyon nagyon szeretem a linzert), hogy ne legyen olyan unalmas a dolog, most két alternatívát is hoztam nektek.


Kókuszos-kakaós linzer
100 g tk búzaliszt (61,1 g CH)
75 g zabpehely (45 g CH)
50 g búza finomliszt (35,2 g CH)
75 g kókuszreszelék
80 g xilit - házi vaníliás (48 g CH)
200 g hideg margarin
1 egész tojás
1/2 citrom lereszelt héja - elhagyható
15 g holland kakaópor (2,1 g CH)



Mandulás-vaníliás linzer
100 g tk. búzaliszt (61,1 g CH)
75 g őrölt zabpehely (45 g CH)
50 g búza finomliszt (35,2 g CH)
75 g mandula
75 g xilit - házi vaníliás (45 g CH)
180 g margarin
1 egész tojás
1/2 citrom lereszelt héja - elhagyható
1 tk vanília aroma
1/2 tk őrölt fahéj - elhagyható
1/4 tk őrölt szegfűszeg és gyömbér - elhagyható


A kókuszos linzernél a zabpelyhet a kókusszal együtt kávédarálóban megőröltem, így a tészta sokkal homogénebb lett, nem látszott benne olyan nagy darabokban a kókuszreszelék. A mandulás linzernél pedig a mandulát a xilittel együtt daráltam le, hogy az olajossága miatt ne ragadjon bele a gépbe.
Ezután mindkét esetben a margarint kb. kockacukor nagyságúra kockáztam és elmorzsoltam a többi hozzávalóval a tojás kivételével. Amikor morzsás állagú keveréket kaptam, hozzáadtam a tojást és amilyen gyorsan csak tudtam összegyúrtam. Fél-egy órára hűtőbe tettem.
A pihentetés után lisztezett deszkán kb. 3 mm vastagra nyújtottam a tésztát és egy akkora pohárral, mint a sütipecsét kiszaggattam. Minden korongot lepecsételtem, ügyelve arra, hogy mindenhol egyforma mélyen nyomjam a tésztába a pecsétet.
Sütőpapíros tepsire sorakoztatva 180 fokon kb. 12 perc alatt készre sütöttem, és a tepsin hagytam kihűlni a linzereket.

A kókuszos-kakaós linzer összesen 191,4 g CH-t tartalmaz.
Nekem 29 linzerem lett és egy kisebb, így 1 darab kb. 6,43 g CH-t tartalmaz.









A mandulás linzer összesen 186,3 g CH-t tartalmaz.
Nekem 25 és egy kisebb linzerem lett, így egy darabban kb. 7,23 g CH van.

7 megjegyzés:

  1. Bocsánat, biztosan nagyon buta vagyok, de mi az a CH?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ismeretlen!
      Ahogy István már leírta előttem, a CH a szénhidrát rövidítése. Ettől nem kell megijedni, nem egy megszállott fogyókúrázó oldalára tévedtél. Inzulinrezisztencia miatt kell szénhidrátdiétát tartanom, aminek az egyik alapját az általam bevitt szénhidrátok megfelelő elosztása és számolása képezi. Mivel tudom, hogy sokan járnak még ebben a cipőben, jobbnak láttam, ha az értékeket feltüntetem a blogon is, így ha mást nem, legalább egy viszonyítási alapot jelenthet annak, aki szintén így étkezik. Ehhez az általam felhasznált termékek csomagolásán feltüntetett adatokat és dietetikustól kapott táblázatot használok, de az interneten is meg lehet találni több teljesen jól használható táblát. Már kaptam róla pozitív visszajelzést, hogy hasznos, hogy így teszek.
      Persze minden recept, ami az oldalon található, elkészíthető a megszokott, "hagyományos" alapanyagokból is, csak fehér liszt és répacukor használatával is.

      Törlés
  2. Ha nincs sima lisztem itthon, lehet ahelyett is zp a liszt, vagy inkább fele zp fele tk?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én fele-fele arányban használnám a 2 lisztet a BL55-ös helyett, de csak zabpehellyel is működhet.

      Törlés