Oldalak

2015. szeptember 13., vasárnap

Csokoládés-mogyorós müzliszelet



Már, amikor az előző adag müzlit készítettem, akkor a fejemben volt 3 ízvariáció, és mivel nagy sikere volt, az egyik elég hamar el is készült. Biztos vagyok benne, hogy a következőre sem kell nagyon sokat várni, de szeretnék készíteni olyat is, amibe nem kell tojás, mert tudom, hogy azt sok embernek kerülnie kell.
Ezt most a Cerbona csokis-mogyorós müzliszelete ihlette, amiről nagyon sokáig azt hittem, hogy megehetem, aztán láttam, hogy a maltit-szirupot is kerülnöm kellene. Inkább nem szeretnék ezen töprengeni, vagy problémázni, helyette inkább elmajszolom a sajátomat.
Most készült egy adag hagyományosan, cukorral, és nagy meglepetésemre egészen hasonlít a szokványos szeletekre. Kicsit lazább és magasabb és még ragacsos is. A Párom azt mondta, hogy nagyon finom és az egészet meg tudná enni egyszerre, úgyhogy nyugodtan megsüthetem neki a következő variációt is. :)

Az előző receptből nyugodtan kihagyható az amaránt, mert viszonylag kevés van benne. Ebből szerintem nem, mert a müzli jelentősebb részét ez adja, de helyette használhatunk quinoát is.

Hozzávalók 14 szelethez:
  • 50 g dió
  • 50 g török mogyoró (3 g CH)
  • 75 g nagy szemű zabpehely (45 g CH)
  • 30 g puffasztott amaránt (19,5 g CH)
  • 20 g DW 1:4 cukorhelyettesítő (80 g cukornak felel meg)
  • 40 g 70 %-os étcsokoládé (12,4 g CH)
  • 40 g mazsola (26 g CH)
  • fél rúd vanília kikapargatott magvai, vagy 1 tk vanília aroma
  • 1-1 nagy csipet sütőpor és szódabikarbóna
  • 8 g cukrozatlan kakaópor (1,12 g CH)
  • 50 g őrölt zabpehely (30 g CH)
  • 2 tojás

A diót nagyobb darabokra törjük és a mogyoróval egy száraz serpenyőben megpirítjuk. Ilyenkor a mogyoró héját könnyedén le tudjuk morzsolni, ha szeretnénk.
A csokoládét kis kockákra vágjuk és a nagyobb mazsolákat is elfelezzük.
A tojások kivételével egy tálban alaposan összekeverjük az összes hozzávalót. Ráütjük a tojásokat és eldolgozzuk, hogy mindenhova jusson belőle. Egy 20 x 30 cm-es tepsit kibélelünk sütőpapírral. Beleöntjük a masszát és kissé belenyomkodjuk, miközben egyúttal elsimítjuk.
Nekem az egész egy evőkanállal volt a legkönnyebb, amivel jól össze tudtam dolgozni a hozzávalókat, majd pedig azzal simítottam el a tepsiben is.
160 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt süssük készre, a 15. perc környékén pedig takarjuk le sütőpapírral.
A tepsiben hagyjuk legalább langyosra hűlni és egy éles késsel szeleteljük fel.



Az így elkészítve egy szelet 9,78 g CH-t tartalmaz, ami külön öröm, mert két szelet pont egy uzsonna. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése