Oldalak

2014. február 26., szerda

Joghurtos graham kenyér



Ezt a kenyeret már kb. egy éve rendszeresen sütöm. Nagyon szeretem, mert gyors, egyszerű, és végtelenül finom. Az egyik kedvencem.
Mióta azonban kipróbáltam a zürichi kenyeret, néhány dolgot jelentősen leegyszerűsítettem az elkészítésében, ezért most ebben az új köntösben ajánlom figyelmetekbe.
Végül pedig a recept:
  • 250 g graham liszt (150 g CH)
  • 250 g BL 112 félfehér kenyérliszt (192,5g CH)
  • 1 tk só
  • 25 g élesztő (2,45 g CH)
  • (10 g méz - elhagyható)
  • 250 ml langyos víz
  • 150 ml natúr joghurt (6 g CH)

Egy tálba kimérjük a liszteket és elkeverjük a sóval. Az élesztőt (és a mézet) elkeverjük egy pohár kézmeleg vízben, és a joghurttal együtt a lisztekhez adjuk. Ruganyos tésztává gyúrjuk, ha még szükséges, adhatunk hozzá graham lisztet, vagy vizet.
A tenyerünkbe kevés olajat öntünk, és megforgatjuk benne a kenyeret. Így nem ragad majd oda a tálhoz kelés közben, és nem is szárad ki. Letakarva kb. egy óráig kelesztjük.
Ezután átgyúrjuk és sütőpapírral kibélelt jénaiba tesszük. Ismét lefedjük, és még fél órát kelesztjük, közben pedig előmelegítjük a sütőt 230 fokra.
A már megkelt kenyerünk tetejét egy éles késsel bevágjuk. A kenyeret és a jénai fedelének belső felét is lepermetezzük vízzel, és 30 percre a sütőbe tesszük. Ezalatt az idő alatt alakul ki a kenyér kérge.
A 30 perc elteltével levesszük a jénai fedelét, és a kenyeret 200 fokon még kb. 10-15 percig sütjük, hogy a kérge szépen megbarnuljon.
Rácson hűtjük ki, hogy az alja is jól szellőzzön, ne vizesedjen be.

Az így elkészített kenyerem 885 grammos lett, így 100 grammjában 43,04 g CH van. (Én tettem bele még egy kis lisztet dagasztásnál, ezzel is számoltam.)

Módosítva: 2014,10,04.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése