Oldalak

2014. február 21., péntek

Túrós rakott hús



Ma nem csak süti készült, hanem ez a különlegesség is. Amikor nem kell sehova mennem, szeretem úgy kezdeni a napomat, hogy mindent elintézek a konyhában, esetleg előtte bevásárolok, és csak aztán tanulok. Előbb a szükséges szórakozás, aztán a jól megérdemelt tanulás. Így sokkal könnyebben állok neki. A mai kis szórakozásomnak azért meg volt az ára, mert tegnap este 9-kor értem haza, és akkor kellett nekiállnom mindent előkészíteni.
Reggel, miközben ezt csináltam, pár dolog eszembe jutott. Először is: nagyon szeretem a különböző rakott húsokat és egyre több variációban készítem őket. Másodszor: Időnként olyan ötleteket próbálok ki, amik a legtöbb ember számára biztosan hajmeresztőnek tűnnek. Apa nagyon szereti a túrót, de szerintem erre ő is igencsak felhúzta volna a szemöldökét.
De örömmel jelenthetem, hogy a túrós rakott hús nagyon finom és nem mellékes, hogy szerintem élőben sokkal jobban mutat, mint a képen. Azért is kedvelem a túrós ételeket, vagy süteményeket, mert nem nagyon kell velük számolgatni, mégis nagyon jól eltelítenek, ahogy ez is.

Hozzávalók 6 személyre:
  • 1 kifilézett csirkemell
  • 500 g túró
  • 140 g tejföl (5,6 g CH)
  • 150 g reszelt sajt (6 g CH)
  • 2 g fokhagyma (0,526 g CH)
  • bors
  • tej

A húst még előző este előkészítjük. Sózzuk, borsozzuk és tejben pácoljuk.
Másnap leöblítjük róla a tejet, és felszeleteljük, majd kiklopfoljuk.
A túrót összekeverjük a sajt kb. felével, egy kevés sóval és borssal, valamint apróra vágott, vagy fokhagymanyomón átnyomott fokhagymával. (Én csak 1 gerezdet mertem belerakni, mert nem tudtam, hogy milyen erős lesz majd az íze a túró miatt, általában egy kicsit bátrabban használom. Most viszont ettől nem is kell több, mert elég intenzív.)
Egy hőálló tálat jól kivajazunk. Az alját kibéleljük egy réteg hússal és elsimítjuk rajta a túrós masszát. A tetejét lefedjük a megmaradt hússzeletekkel, majd megszórjuk a sajt másik felével.
Előmelegített sütőben fólia alatt kb. 50-55 percig sütjük, majd levesszük a fóliát, és kicsit alacsonyabb hőfokon további 10-15 percig sütjük, hogy a sajt egy kicsit megpiruljon.
Barna rizzsel, burgonyával tálaljuk.

Mivel 100 g-ig ezekkel a tejtermékekkel nem kell számolni, csak a tejfölt és a sajtot vettem figyelembe. Így az étel összesen 12,12 g CH-t tartalmaz, adagonként 2,02 g-ot.

Forrás: mindmegette.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése