Oldalak

2015. április 24., péntek

Gesztenyés muffin




Ez az egyik kedvenc süteményem. :)
Talán azért, mert ez az egyik első süti, amit egyedül el mertem készíteni, és nagyon szerettem csinálni! Egy Stahl Judit receptkönyvből származik, amit akkor a dm-ben lehetett kapni még 100! pontért. Nagyon büszke voltam magamra, mikor végre összegyűjtöttem a pontjaimat és megkaparinthattam.
Már nagyon régóta szerettem volna a diétának megfelelően is elkészíteni, és végre most kisült az első minden igényemet kielégítő adag. Kellemesen édeskés és finom puha, szerintem igazán jó összhangot alkot benne a csokoládé és a gesztenye íze. Mesés! :)

Hozzávalók 12 muffinhoz:

  • 100 g 74%-os étcsokoládé (29,4 g CH)
  • 50 g tk. tönkölybúza liszt (31,95 g CH)
  • 1 kk sütőpor
  • 3 tojás
  • 1 csipet só
  • 100 g puha margarin
  • rumaroma/sütőrum
  • 40 g nyírfacukor (24 g CH)
  • 250 g natúr gesztenyepüré (93,77 g CH)

Az étcsokoládét vízgőz felett megolvasztjuk és félretesszük.
A lisztet elkeverjük  a sütőporral és magunk mellé készítjük.
A tojásfehérjéből egy csipet sóval kemény habot verünk, majd anélkül, hogy elmosnánk a habverőnket egy másik tálban kikeverjük a margarint és a már kihűlt csokoládét. Aztán szép sorban beledolgozzuk először a rumot, majd a cukrot és a tojások sárgáját. A gesztenyepürét elmorzsoljuk a kezünkkel, majd belekeverjük azt is. Ezután jöhet a liszt, majd legvégén vigyázva, hogy ne törjük: a tojásfehérje.
A masszát az előkészített muffínformákba adagoljuk és 175 fokon kb. 25 perc alatt készre sütjük.


Egy muffinban így elkészítve 14,92 g CH van.

Próbáljátok ki, megéri! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése