Oldalak

2013. június 20., csütörtök

Cukkinis gombás torta



Ezt a receptet csak pár napja találtam, és nagyon megtetszett, mert a már méteres listámon az első helyre ugrott sok más társát megelőzve. Nem alaptalanul, mert nagyon finom lett. Nagyon szeretem az olyan ételeket, amik tele vannak rengeteg zöldséggel, ezért is keltette fel az érdeklődésemet.
Még akkor is megcsináltam volna, ha nem találok teljes kiőrlésű tésztalapot a boltban, de nagy szerencsémre találtam. :)

Hozzávalók egy 23 cm-es formához:
  • 1 cs. fagyasztott leveles tészta (200 g - 117,2g CH)
  • 3 ek olívaolaj
  • fél fej vöröshagyma (50 g - 4,15 g CH)
  • 2 gerezd fokhagyma (2 g - 0,53 g CH)
  • 250 g darált sertéshús
  • 5 nagyobb gomba (130 g - 3,9 g CH)
  • 2 kisebb paradicsom (170 g - 6,8 g CH)
  • 1 nagy cukkini (400 g - 21,2 g CH)
  • 120 g trappista sajt (2,4 g CH)
  • bors
  • majoranna
  • bazsalikom

A tésztát kb. 0,5 - 1 cm vastagságúra kellene nyújtani, de mivel én csak réteslapot találtam teljes kiőrlésű és cukrozatlan változatban, ebből kettőt beletettem a formába, úgy, ahogy volt (Így persze nem is kellett a 200 g). Az a lényeg, hogy a forma oldalát olyan 3-4 cm magasságig fedje le, hogy a töltelék kényelmesen beleférjen.
A cukkinit meghámozzuk, és vékonyabban felkarikázzuk. Kibéleljük vele a tésztát, majd erre jön egy réteg vékonyan felszeletelt sajt és egy újabb réteg cukkini.
A felforrósított olajon megpirítjuk az apróra vágott hagymát. Amikor már kezd üvegesedni, hozzáadjuk a felszeletelt gombát és a felkockázott paradicsomot, amikor pedig a gomba már egy kicsit megpuhult, a húst is. Ekkor fűszerezzük. Ha a hús is készen van, addig pároljuk, amíg elfő az összes leve. Ezután a ragut a cukkinire szedjük és a maradék sajtot ráreszeljük a tetejére. ha a ragunak marad egy kis leve, azt ne használjuk fel, mert átázik tőle a tésztánk.
Előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megpirítjuk a tetejét.

Fogyaszthatjuk magában, vagy egyéb körettel is. Én most főtt krumplit csináltam hozzá, így jó hat adagot tesz ki.
Ha nem számoljuk a paradicsomot, a gombát és a sajtot, akkor összesen 143,08 g CH-t tartalmaz, adagonként 23,85 g-ot.
Az eredeti recept padlizsánnal készült, ami azért is előnyös, mert az jóval kevesebb CH-t tartalmaz, így szintén nem kell számolnunk vele. Én nem nagyon szeretem, ezért is csináltam inkább cukkinivel, de az is jó megoldás lehet, ha a tészta aljára egy sor cukkinit és egy sor padlizsánt rakunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése