Oldalak

2015. november 14., szombat

Fastenwähe - farsangi sós finomság


Ezt a receptet már régebben találtam, és most, amikor nem igazán tudtam mit készítsek, épp kapóra jött, mert volt egy megkezdett élesztő a hűtőben.
Egy svájci ételeket bemutató blogon találtam, ahol farsangi finomságként szerepelt. Amikor most elővettem a receptet és elkezdtem bedagasztani, nagyon megörültem neki, hogy vajas kelt tésztáról van szó, mert annál jobb nem sok létezik. Igazán puha, kicsit sós, vajas lapos "kalácsszerűségek" sültek ki belőle. A leírás szerint csak köménymagosat kellett volna csinálnom, de mivel azt rajtam kívül senki nem szereti, szezámmagosak is készültek.

Hozzávalók 16 db-hoz:
  • 250 g tk. búzaliszt (152,75 g CH)
  • 100 g graham liszt (60 g CH)
  • 150 g búza finomliszt (105,6 g CH)
  • 2 tk só
  • 20 g friss élesztő
  • 175 g puha margarin
  • 200 ml langyos víz
A tetejére:
  • 1 tojás sárgája
  • egész köménymag

A margarint felkockázzuk.
Egy tálba mérjük a liszteket és elkeverjük a sóval. A közepébe mélyedést készítünk és beleöntjük a vizet, majd rámorzsoljuk az élesztőt. Elkezdjük bedagasztani, közben apránként beledolgozzuk a margarint is. Kb. 10 percig gyúrjuk, amíg a tészta egyáltalán nem tapad már sem a kezünkhöz, sem a tát falához. Letakarva szobahőmérsékleten kb. 1 óráig kelesztjük.
A megkelt tésztát konyhai mérleg segítségével 16 egyenlő részre osztjuk (mert így egy db-ban majdnem 20 g CH lesz). Minden kis darabot megformázunk: enyhén alágömbölyítjük az oldalait, és a tenyerünk alsó felével ütögetve kb. fél centi vastag oválissá lapítjuk. Minden korongot 4 helyen függőlegesen bevágunk. A vágásokban mozgassuk meg a késünket oldalirányban, hogy elváljon a tészta (azzal is számoljunk, hogy sütés közben kicsit összezáródik majd a bevágásunk. Lekenjük őket tojás sárgájával és megszórjuk kevés köménymaggal.
230 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt készre sütjük, ezalatt szépen megbarnulnak majd.




Az egész recept összesen 318,35 g CH-t tartalmaz, így egy korongban 19,8 g van.

Forrás: Egy falat Svájc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése