Oldalak

2015. február 25., szerda

Kijevi csirkegolyó




Már több mint egy fél hónapja nem került fel semmi a blogra, remélem azért van olyan köztetek, akinek hiányzott néhány új recept! :)
Kicsit elhavazott voltam mostanában és vagyok is, ezért csak egyszerű és gyors ételeket készítek, amik többnyire nem akkora nóvumok, hogy bejegyzés szülessen róluk, ha pedig fotó készül is, nem nagyon van időm és energiám bepötyögni a receptet, mert én rengeteget szöszölök egy-egy bejegyzéssel.
Viszont nagyon örültem Kabóca üzenetének, amiben megkért, hogy vegyek részt a mostani VKF!-en. Az általa választott téma a Sajt, ami nagyon sok lehetőséget rejteget magában, és bevallom kicsit röstelltem volna, ha nem sikerül valamit összehoznom, mert én voltam az, aki felkérte őt a forduló lebonyolítására. Végül egy már régen kiszemelt izgalmas receptet választottam ki, a kijevi csirkegolyót. Nagyon különleges kis étel, amikor rábukkantam, először csak egy nagyon pici képet láttam róla, és legörbülő szájjal néztem. Azt gondoltam, hogy ez biztos szezámmagos csirke lesz, aminek az elkészítésére nem nagyon van ötletem, mert a mézet nem tudom mivel kiváltani. Szerencse, hogy a nevét is megtaláltam, így elolvastam a leírást, mert ez tulajdonképpen csirkehúsból készült kis fasírtgolyó, amiből, ha az ember még frissen-melegében beleharap, kellemes fokhagymás-petrezselymes sajt folyik ki. Tulajdonképpen itt a sajt az, ami feldobja és érdekessé teszi az ételt. Sajnos az én golyóim kicsit csúnyácskára sikeredtek, de annál finomabbak lettek, dicséretet is kaptam, úgyhogy bátram ajánlom bárkinek. Kicsit babra munka, de például, ha vendégeket várunk, biztosan levesszük őket a lábukról. :)

Hozzávalók:
  • 600 g csirkemell, vagy -comb filé
  • 1 mk só
  • bors
A töltelékhez:
  • 150 g trappista sajt
  • 1 ek margarin
  • 1 gerezd fokhagyma (4 g - 1,052 g CH)
  • fél csokor friss petrezselyemzöld, vagy szárított
  • 1 kis tojás sárgája
  • 1 csipet só
A bundázáshoz:
  • 2 tojás
  • 100 g graham liszt és 25 g szezámmag (ebből 80 g-ot használtam fel - 38,4 g CH)
A sütéshez:
  • (kókusz)olaj

Először a töltelékhez lereszeljük a sajtot és áttörjük a fokhagymát, majd egy villa segítségével az összes hozzávalót alaposan összedolgozzuk. Amíg nem dolgozunk vele, hűtőbe tesszük.
A csirkehúst ledaráljuk és sóval, borssal fűszerezzük, majd a pultra készítjük a bundázáshoz szükséges hozzávalókat is.
Először a sajtos masszából mogyorónyi gombóckákat formázunk. A húsból kb. diónyi mennyiséget a kezünkbe veszünk, és egy sajtgolyóval a közepében kis gombóccá gömbölygetjük a két tenyerünk között. Megforgatjuk először a szezámmagos lisztben, majd a tojásban, végül pedig újra a szezámos lisztben. A többi labdácskát is így készítjük el.
Egy serpenyőben bő olajat forrósítunk, és készre sütjük benne a gombóckákat.

Én tepsiben sült burgonyával és brokkolival tálaltam.
Sajnos mire a fotózásig jutottam, a sajt már megszilárdult a közepén, de még így is étvágygerjesztő kis falatkák csücsültek a tányéromon.

Összesen 22 gombócom lett, így egy darabban kb. 1,79 g CH van.

Tipp: Nekem a töltelék fele kimaradt, így másnap sült hús töltelék lett belőle.

Forrás: A tetovált lány konyhája

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése