Oldalak

2014. január 17., péntek

Mákos pogácsa



A két ünnep között sütött mákos pogácsám nem sikerült valami szenzációsra, ahogy már írtam is. Nem hittem, hogy reménytelen lenne a recept, mert nem tudtam csak rozslisztet használni, és az otthoni sütő is gyengélkedik. Minden minimum kétszer annyi idő alatt sül meg benne, mint általában. Szerettem volna még egy kísérletet tenni, hátha meg lehet ezt finomra is csinálni: sikerült. :)
Már beszereztem a hozzávalókat, amikor a párom spontán ötlettől vezérelve meghívott magukhoz a hétvégére, így egy részük ételhordóban utazott velem és itt készítettem el. Legalább én is tehettem az asztalra valami finomságot. Még a párom is evett belőle pár darabot, pedig nem rajong a mákért, ezért ezt pozitív kritikának veszem.

Hozzávalók kb. 80 db-hoz:
  • 150 tk tönkölybúza liszt (95,85 g CH)
  • 100 g búza finomliszt (75,4 g CH)
  • 5 g só
  • 50 ml étolaj
  • 1 tojás
  • 25 ml tej (1 g CH)
  • 15 g friss élesztő (1,47 g CH)
  • 20 g szemes mák (7,64 g CH)
  • 100 ml tejföl

A lisztet és a sót elmorzsoljuk az olajjal.
A tojást felverjük és a felét a liszthez adjuk. (A másik felével a pogik tetejét kenjük meg.) A tejben feloldjuk az élesztőt, majd ezt is hozzáöntjük. A mákot és a tejfölt is hozzáadjuk, majd kézzel jól összedolgozzuk. Addig gyúrjuk, amíg jól elválik a tál falától. Egy kissé puha tésztát fogunk kapni.
Kb. 30 percig kelesztjük.
Lisztezett deszkán ujjnyi vastagságúnál egy kicsit vékonyabbra nyújtjuk. (Ujjnyi vastagra is hagyhatjuk, ha kevesebb pogit szeretnénk.) Egy kb. 3 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk és sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk. Megkenjük a megmaradt tojással és még kb. 10-15 percig pihentetjük.
Ezalatt előmelegítjük a sütőt 220 fokra. 10-15 perc alatt szépen megsülnek. Akkor jó, ha a tetejük egy kicsit megpirul.
A külsejük ropogós, a belsejük finom puha lesz. Hogy ez így is maradjon, zárható dobozban, ételhordóban tároljuk.

Ez a mennyiség összesen 181,36 g CH-t tartalmaz, 80 pogácsával számolva ez darabonként 2,27 g.

Forrás: apróséf.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése