Oldalak

2014. január 26., vasárnap

Kelkáposzta-főzelék sült sertéskarajjal



Mindig szeretnék valamilyen levest, vagy főzeléket kipróbálni, de aztán sosem készítem el. Könnyebb a már megszokott receptjeimnél maradni és év közben nem is praktikus. Ha előadásra kell mennem. akkor sem mondok le a főtt ételről, ételhordóban viszem magammal, amit ezzel nem mernék megtenni. Nemsokára hazamegyek, ezért döntöttem most mégis emellett. Két adagot szerettem volna elkészíteni, de aztán szokásomhoz híven ismét túllőttem a célon, túl nagy káposztát sikerült vennem a piacon, így kétszer annyi lett a végeredmény, mint terveztem.
A mellé készített húst a párom anyukájától lestem el. Náluk ettem először "cipőtalpat", és mindig azon törtem a fejem, hogy lehet így megsütni, mert szerintem nagyon finom. Amikor elmondta, hogy készíti, nagyon meglepődtem, mert azt hittem, biztos bonyolult, de ép ellenkezőleg.
Most próbáltam ki először együtt ezt a "duót", nem lőttem mellé vele, jól sikerült, csak ne lenne olyan sok a főzelék,... főleg, hogy a húsból pont két adagnyi volt a fagyóban.

Hozzávalók 4 főre:
  • 600 g kelkáposzta (25,2 g CH)
  • 400 g burgonya (80 g CH)
  • 100 g tk. tönkölybúza liszt (63,9 g CH)
  • 3 ek napraforgó olaj
  • 10 g  fokhagyma (2,63 g CH)
  • bors
  • őrölt fűszerkömény
A karajhoz:
  • 12 szelet sertéskaraj
  • olíva olaj

Először a húst készítjük el, amíg sül, lesz időnk a főzelékre. Vékony szeletekre vágjuk, és sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük. Mindkét oldalukat enyhén megsózzuk, és meglocsoljuk pár csepp olíva olajjal. Alufóliával letakarva berakjuk a sütőbe kb. 35-40 percre a legnagyobb hőfokon.

A főzelékhez a káposztát kb. 1 cm-es csíkokra és a krumplit apró kockákra vágjuk (így gyorsabban megfő). Egy nagyobb lábasba tesszük, hozzáadjuk a fűszereket és az apróra vágott, vagy összetört fokhagymát (ezt a rántásba is keverhetjük). Felöntjük annyi vízzel, hogy kb. félig ellepje. Nem kell több, mert a káposzta úgyis összeesik és levet enged. Fedő alatt főzni kezdjük.
Kb. fél óra után (ekkorra már felforr, levehetjük a fedőt is) a zöldségek szépen megpuhulnak. Ekkor elkezdjük készíteni a rántást. Az olajon megpirítjuk a lisztet. Kiveszünk egy keveset a káposzta levéből, és csomómentesre keverjük a rántással, majd az egészet a káposztához adjuk.

Közben figyeljünk a húsra is. Miután levettük a tetejéről a fóliát, kb. még 30 percig sütjük, kicsit alacsonyabb hőfokon, párszor megfordítva. Így a két étel nagyjából egy időben készül el és máris fogyaszthatjuk.

Összesen 171,73 g CH-t tartalmaz, adagonként 42,93 g-ot.

Forrás: nosalty.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése