Oldalak

2013. október 27., vasárnap

Almás-zabos kókuszgolyó



Ez a kókuszgolyó is annak a felbuzdulásomnak az eredménye, hogy megpróbálok egy olyan változatot elkészíteni, ami minél jobban hasonlít az eredetire, de azért én is megehetem. A császármorzsa mellé szerettem volna még valamivel kedveskedni a páromnak, amit én találok ki és örül majd neki. Együtt készítettük el, és láttam az arcán, hogy bizony nagyon nem erre számított, amikor kókuszgolyót ígértem neki. Szerintem ennél jobb "utánzat" nem igen fog kikerülni a kezeim közül, még a színe is egészen közelít, aminek nagyon örültem. A párom is finomnak találta, de egyáltalán nem tekinti kókuszgolyónak, mert mégsem az igazi, azt mondta: "almás". Egyszer már azt is el szeretném készíteni neki.

Hozzávalók 20 darabhoz:
  • 100 g kókuszreszelék (6,4 g CH)
  • 2 alma lereszelve (250 g - 17,5 g CH)
  • 100 g lágy zabpehely (68,1 g CH)
  • 25 g xilit (12,5 g CH)
  • 6 g holland kakaópor (1,94 g CH)
  • ízlés szerint őrölt fahéj és rumaroma

A hozzávalókat egy jól zárható ételhordóban, vagy egy tálban, mit aztán jól le tudunk fedni összekeverjük. A kókuszreszelékből kb. 75 g-nyit keverünk bele, a többit meghagyjuk a forgatáshoz. Egy éjszakára hűtőbe tesszük, hogy a zabpehely megszívja magát egy kicsit és jól összeálljon a masszánk.
Ezután kis gombócokat formázunk belőle és meghempergetjük a maradék kókuszreszelékben. Hűtőben eláll pár napig, még egy kicsit finomabb is lesz.
Tehetünk a közepébe meggyet is, de nekem sajnos nem volt itthon.

Összesen 106,4 g CH-t tartalmaz, darabonként 5,32 g-ot.

Bár ez sem az igazi kókuszgolyó, elég finom ahhoz, hogy megérje elkészíteni.

Forrás: nosalty.hu

Azóta már elkészítettem a "rendes" kókuszgolyót is. A receptért kattints ide.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése